My New BFFs: Pretty Good Musicians (Duck Tales + Paula Abdul)

So, I think I got a tweet Hillary a week or so ago but I forget how this whole thing started.  I think we were just shooting the shit and then suddenly she dropped that her and some friends have an all-ukulele version of the Duck Tales theme song.  What?!  That freaking reeks of awesome.

So, we get yakking back and forth and I decided the world needs to know more, especially after I heard their covers of "Sweet Jane", "Duck Tales", "Straight Up" and "Who's That Girl".  Not only does the world need to know more, but I need these guys to move to Montana.  I've been toying with the idea of making a ukulele novelty band for a few months now, but finding the right folks is proving tough.  I'd be more than happy to play second fiddle to these badasses.

So, their band is called Pretty Good Musicians.  It's comprised of Hillary O'Keefe, Ian K and Matt Miklos.  Depending on the song, you are gonna hear between 1-5 ukuleles and most likely some hilarious commentary and occasional cursing.  Everybody likes swears, right?  Yup. In the recordings, they play a Lanikai Tenor LU-21T, an Eleuke, a cigar box ukulele and a few other random ukes.  You can tell that they have a blast playing together and recording and that's what it's all about folks.  What is the point of being in a bad if it isn't fun?  These guys get it.

Check out the Pretty Good Musicians Facebook Page if you wanna be a fan.

I noticed that the Facebook page doesn't have some of my favorite tunes, so here ya go:

Oh yeah, and to all of you who might be saying, "Man, I could do this."  DO IT!  Stop talking.  Do it!  The world needs more ukulele bands.  Especially ones who know how to have fun.  The world doesn't need anymore Interpol or Coldplay.  Joy is contagious.

P.S.  If you are already in a hilarious and fun ukulele-powered band, please send me songs and vids!  I don't care if it's recorded on your 4-track or karaoke machine.  (In fact, I almost prefer that).  I want to hear it!

  1. Agathezol says:

    Holy crap… I’m speechless at the awesomeness of straight up on uke, and the ability of the vocalist to not crack up!

  2. Uke Guy says:

    I know, right?!

  1. There are no trackbacks for this post yet.

Leave a Reply

CommentLuv badge